پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204283
عرضه کارتي بنزين متوقف مي‌شود
تاریخ انتشار : 1394/11/20 13:13:17
نمایش : 928
وزير نفت از آمادگي ايران براي مذاکره با عربستان سعودي به منظور همگرايي بيشتر در بازار نفت خبر داد و اعلام کرد: اين وزارتخانه دنبال توقف عرضه کارتي بنزين است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيژن نامدار زنگنه در نشست خبري با بيان اينکه وزارت نفت به دنبال توقف عرضه کارتي بنزين است، گفت: براي نهايي کردن اين موضوع دنبال مذاکره با دولت هستيم. وي در عين حال افزود: عرضه کارتي گازوئيل در کشور ادامه مي‌يابد.

وزير نفت با بيان اينکه شخصا مخالف عرضه دو نرخي بنزين و گازوئيل در کشور هستم، اظهارداشت: عرضه چند نرخي بنزين و فرآورده‌هاي نفتي منجر به فساد مي‌شود، البته عملا هم‌اکنون بنزين و گازوئيل به صورت تک‌نرخي در کشور عرضه مي شود.

وي درباره سرنوشت قيمت بنزين در سال آينده توضيح داد: تاکنون هيچ‌گونه بحث و تصميم‌گيري در سطح دولت به منظور تعيين قيمت جديد بنزين انجام نشده است.

پيش از اين، قاسم خورشيدي مديرکل مبارزه با قاچاق فرآورده‌هاي نفتي ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تصويب سناريوي کارت اضطراري بنزين در کارگروه پيشگيري از قاچاق فرآورده‌هاي نفتي و ارسال اين پيشنهاد به دولت خبر داده بود.

وي گفته بود: بر اين اساس خودروها به هر اندازه که بخواهند مي‌توانند با استفاده از کارت سوخت خود بنزين را به قيمت هزار تومان دريافت کنند ولي سوخت‌گيري با استفاده از کارت جايگاهداران بين حداقل ۲۰ و حداکثر ۵۰ درصد گران‌تر خواهد بود. نظر کارگروه بيشتر روي ۲۰ درصد است و در عين حال تعداد کارت‌‌هاي جايگاه‌داران نيز کاهش زيادي خواهد يافت. بر اين اساس در صورت استفاده از کارت اضطراري جايگاه‌داران بنزين هزار توماني، ۱۲۰۰ تومان و بنزين سوپر ۱۲۰۰ تومان نيز با کارت اضطراري ۱۴۲۰ تومان عرضه خواهد شد.

ارائه گزارش تازه از «کرسنت» در هفته‌‌هاي آينده

وزير نفت در ادامه با بيان اينکه در هفته‌هاي آينده با ارائه گزارشي جزئيات تازه از متن و حواشي قرارداد کرسنت اعلام خواهم کرد، تصريح کرد: بر اين اساس با حفظ الزامات تعيين شده از سوي شوراي عالي امنيت ملي، توضيحاتي درباره قرارداد کرسنت ارائه مي‌کنم.

اين عضو کابينه دولت با رد محکوميت حدود ۵۰ ميليارد دلاري ايران در داوري قرارداد کرسنت، اظهار کرد: اصلا اين ميزان غرامت را تاييد نمي‌کنم و قطعا حجم غرامت گازي بسيار پايين‌تر از اين اعداد است.

آمادگي ايران براي مذاکره نفتي با عربستان

زنگنه در پاسخ به پرسش پرسش مهر درباره اينکه آيا ايران آماده مذاکرات با عربستان سعودي به منظور مديريت عرضه و تقاضا و بازار نفت است؟ اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از مذاکره با تمامي کشورهاي عضو اوپک به منظور همدردي بيشتر در بازار نفت استقبال مي کند.

وي با تاکيد بر اينکه براساس برآوردهاي انجام شده بايد در بخش بالادستي و پايين‌دستي صنعت نفت حدود ۲۰۰ ميليارد دلار سرمايه‌گذاري جديد شود، افزود: بر اين اساس بر اي توسعه بخش بالادستي صنعت نفت به ۱۳۰ ميليارد دلار و براي بخش پايين‌دستي صنعت نفت شامل پالايشگاه جديد نفت و گاز و پتروشيمي به حدود ۷۰ هزار ميليارد دلار سرمايه‌گذاري‌هاي جديد نياز است.

اين عضو کابينه دولت با اشاره به برنامه ريزي به منظور برداشت ۱۵ تا ۲۰ ميليارد دلار اعتبار از صندوق توسعه ملي، بيان کرد: مهمترين اولويت جذب سرمايه در صنعت نفت کشور استفاده از منابع مالي شرکت هاي خارجي و بين المللي است.

تهاتر نفت و کالا بين ايران و روسيه منتفي شد

وزير نفت در ادامه درباره قرارداد جديد فروش نفت ايران به شرکت لوک اويل روسيه گفت: اين قرارداد هيچ ارتباطي به ماجراي تهاتر نفت و کالا بين ايران و روسيه ندارد و اين موضوع کلا منتفي شده است.

وي از برگزاري دور جديد مناقصات نفتي ايران از سال آينده خبر داد و افزود: از سال آينده مناقصات جديد نفتي ايران با معرفي محوريت جديد ۱۵ تا ۱۶ ميدان نفتي گاز به شرکت هاي خارجي آغاز مي‌شود.

زنگنه، مهمترين هدف از برگزاري دور جديد مناقصات نفتي ايران را اجراي طرح هاي جديد افزايش ضريب بازيافت و توسعه ميادين مشترک و نفت گاز اعلام کرد و گفت: اين مناقصات در ايران برگزار مي شود و توسعه ميادين مستقل فعلا در اولويت قرار ندارد.

وي با اشاره به لغو کنفرانس نفتي ايران در لندن، توضيح داد: لغو شدن اين کنفرانس نفتي به دليل عدم صدور رواديد توسط دولت انگليس بوده است.

منبع:مهر

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html